Elva frågor

publicerat i Allmänt, Litterärt;
. Vilken/vilka böcker läser du just nu?
Vilda svanar av Jung Chang och idag började jag även på - igen - på Vindens skugga av Ruiz Zafón

2. Vilken TV-serie skulle du vilja leva i?
Downton Abbey! Åh tänkt att få glida omkring i vackra kläder med ett kristallglas i handen

3. Vilket århundrade skulle du vilja leva i?
Allt innan 1940 - talet. Förra sekelskiftet känns som en spännande tid mellan gammalt och nytt!

4. Vilket fantasyväsen skulle du vilja vara?
Eh i såna fall skulle jag nog vilja vara en av Släktet från Lian Hearns böcker om Otoriklanen. Osynlighet, smidighet, allmän awesomeness. Å andra sidan verkar Släktet inte så roliga att ha att göra med men det är ju en annan femma

5. Har du någon gång blivit riktigt rädd av en bok du läst?
Jag är väldigt lättskrämd så även den medelmåttigaste deckare spooks me out

6. Har du någon gång gråtit riktigt mycket av en bok du läst?
Är gråtmild när jag läser överlag men tyckte att Morgon i Jenin av Susan Abdulwara var en väldigt stark läsupplevelse

7. Finns det någon bok du ångrar att du läst?
Nej, alltså dåliga böcker brukar jag inte ångra, snarare att jag bara glömmer bort dom

8. Om du skulle skriva manus till en film, vem skulle du vilja regisserade den?
Åh har så dålig koll på regissörer!

9. Vilken bok- eller filmkaraktär stör du dig mest på?
Kan störa mig lite på de kvinnliga huvudkaraktärerna i Leasley Pearces böcker, dom är alltid så perfekta och väna, inga dåliga sidor alls

10. Vilket är ditt favorit-te?
Earl grey med honung och mjölk, evig klassiker. Men just idag har jag köpt Masala chai, får höstvibbar av den

11. Får man ta boken med sig in i himlen?
Himlen är ett bibliotek, helt klart!

Kommentera inlägget här :