Fjolårets femma

publicerat i Allmänt;
Nu när 2012 ligger bakom oss så tänkte jag lista några av de bästa läsupplevelserna som jag haft under året. Självklart fanns det fler men dessa fem var de som jag kom på - och jag kan tycka lite att de böckerna som gjort intryck på en är dom som man kommer ihåg

1. Sagan om Ringen av JR Tolkien har jag länge velat läsa och nu gjorde jag det. Glad att jag gjorde det!

2. Morgon i Jenin av Susan Abdulwara är en sån där bok som jag rekommenderar till alla jag möter. Har inte träffat någon som ogillat Morgon i Jenin

3. Rubinröd av Kerstin Gier var en härlig, spännande ungdomsfantasy som var både trovärdig och magisk

4. Himlens fånge av Carlos Ruiz Zafón var en efterlängtad uppföljare som levde upp till förväntningarna

5. De utvalda: Tankeläsaren av Kristin Cashore var också riktigt bra. Så fort jag läst sista sidan så kollade jag upp var jag kunde få tag i del två!
 

Kommentera inlägget här :