Första träffen för bokcirkeln

publicerat i Allmänt, Litterärt;
 
Förra veckan hade vi första mötet i den nya bokcirkeln som jag gått med i. Första träffen skedde hemma hos min svägerska, bokcirkelns initiativtagare, där hon skulle presentera boken hon valt och där vi skulle diskutera hur vi ville hur allt det praktiska skulle gå till. Vi är sju stycken tjejer (fast på första träffen var vi bara sex stycken, den sjunde var och födde barn - vilket ändå måste kunna ses som en giltig anledning till frånvaro!) som kommer ses ungefär var sjätte vecka för att fika, diskutera boken och prata. Vi kände allihopa att det var viktigt att träffarna känns kravlösa och som en rolig grej, inte som ett måste. Om det är någon som läst boken så har vi sagt att man antingen kan läsa om den eller läsa något annat av samma författare. Dessutom bestämde vi att den som väljer bok också ordnar fram den åt dom andra i cirkeln för att se till att alla verkligen håller tidsschemat ;)

Första boken är Kunzelmann och Kunzelmann av Carl - Johan Vallgren, en bok jag hört talas om men aldrig läst. Någon som läst den? Jag har bara hört gott om den och om jag inte missminner mig så tror jag att den ska vara ganska rolig
 

Nästa träff är i mitten av december och då är vi hemma hos mig. Det är alltså jag som kommer få det ärorika uppdraget att välja den bok som ska uppehålla oss under de dyrbara mellandagarna. Någon som kan tipsa om en bra bok? Jag vill gärna försöka välja en historisk/fantasyroman eller en klassiker för att försöka representera min boksmak - det blir ju roligast om man får läsa sånt som var och en faktiskt föredrar!

Kommentera inlägget här :