Bokcirkel

publicerat i Allmänt, Litterärt;
 
Idag har det hänt något jättekul för en bokmal som jag! Jag har blivit inbjuden till en bokcirkel!
 
Det är min svägerska som dragit igång det hela och utöver jag och min svägerska så är det några av min svägerskas tjejkompisar som kommer vara med.
 
Själva formatet som jag förstått det kommer vara att vi roterar mellan varandras hem, där värdinnan ordnar lite mat och dryck eller lite fika. Värdinnan väljer bok och så ses vi med sex till åtta veckors mellanrum för att diskutera boken (och säkert en hel del annat). Vet att min svägerska pratat om att hon vill att vi ska hålla oss till pocketböcker vilket säkert är smart. Lätttillgängligt och billigt. Jag ser också framemot att få läsa lite olika slags litteratur, både deckare och chic lit brukar jag ju sällan ens överväga när jag står där och ska haffa en bok. Det är säkert nyttigt för mig att vidga mitt perspektiv lite
 
Jag kommer självklart skriva om hur det går med bokcirkelns varande
 
 
Som av en händelse gick filmen The Jane Austen book club på teve. Jag missade första timmen så jag ska se till att se den från början någon annan gång. Mysfilm, bokcirkel och Austen, låter som en härlig tio!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bell-Eve:

Sv: Ja, bibliotek är underbara ting :). Men min bok borde gå att låna där också, om intresse finns så beställer de nog hem den. Vore ju superroligt i så fall, så fråga gärna! Vore roligt att höra vad du tycker =).

2:a kommentar, skriven , av Bell-Eve:

Sv: Tack, vad superglad jag blir då =D.

3:e kommentar, skriven , av Mrs E:

Det är min absoluta favoritfilm, ser den om och om igen! Kul med bokcirkel, själv är jag med i 2st.

Kommentera inlägget här :