Visa mig dina böcker och jag ska säga dig vem du är

publicerat i Allmänt, Litterärt;
 
Bokhögen som ligger på nattduksbordet nu känns verkligen representativ för mitt hem.Dels Bruce - biografin då som jag nämnde tidigare. Bruccan spelas flitigt! Och så har vi Madame Bovary, skriven i mitten av 1800 - talet och kallad den första moderna romanen. Den får representera mitt historiska intresse. Seven years with Banksy är inte min bok utan J's och står för street art som är ett samtalsämne som ofta avhandlas här. Och så en annan julklapp, En blomma av blod, som handlar om det nigerianska inbördeskriget. Är man en masterstudent i Freds - och konflikt så ska det väl synas! Sist men inte minst, Underbara utflykter kring Uppsala. Eftersom jag är en utflyktsälskande lokalpatriot som tummat ordentligt på den här lilla pärlan så måste den också få vara med!
 
 

Kommentera inlägget här :